Alla inlägg den 10 september 2007

Av Maria - 10 september 2007 21:30

Okej, jag är så hajpad att jag skrev totalt fel förut. Det var inte 26 timmar kvar förut, det var 16 timmar kvar! Och nu är det bara 13 timmar kvar. Sitter och lyssnar på Lily Allen (London-musik för mig :p). Åh, jag vill bara dit nu och liksom packa upp mina saker och göra mitt rum till ett hem och lära känna massa roligt folk och äntligen bara vara jag ^^

Av Maria - 10 september 2007 18:05

Nu är det bara 26 timmar kvar tills mitt plan lyfter! Det är totalt sinnessjukt, jag vill åka nununu. Jag är jättepirrig och glad och ledsen (alla jag lämnar) och alla möjliga känslor på samma gång! Vet inte vart jag ska börja först, men jag har i alla fall packat klart, ska bara stoppa ner lite småsaker imorgon på morgonen och sånt. Snart ska vi äta middag och pappa grillar och vi ska dricka champagne :D Jag är helt hajpad!!

Av Maria - 10 september 2007 11:25

Snart ska jag äta lunch och snart ska jag iväg till stan och fixa en sista grej. Just nu längtar jag som en tok till imorgon. Måste kolla upp lite saker och verkligen försäkra mig om att planet flyger från Säve. Jätteskoj om jag är på Säve och planet lyfter från Landvetter! :p Skulle vara typiskt mig!

Av Maria - 10 september 2007 09:08

Den bärbara datorn är köpt, väskan är nästintill klarpackad, alla papper är fixade och det pirrar i hela mig. Jag fortsätter att onekligen tro att jag har glömt något, att något kommer gå snett. Men det får det inte göra och hur som helst så kommer jag att reda ut det om det går snett. Inom mig finns en känsla som säger att jag är redo, redo att sätta mig själv i den där flyplansstolen och börja leva så som jag själv vill. Ingen kan stoppa mig, mamma kan inte ge mig förebrående blickar, pappa kan inte skälla på mig. Min släkt kan inte förolämpa mig längre. Nu blir jag långt, långt bort från dem och det är skönt. Jag ska bevisa att jag klarar av det, jag ska en gång för alla bevisa vad jag är kapabel till!


"Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg" sjunger Lars Winnerbäck i sin låt "Fröken Svår". Jag tror absolut att han har rätt, jag tror att livet är en dans man måste lära sig på ett eller annat vis. Och visst skadar man sig på taggarna ibland, men vad gör man inte för att få se de vackra rosenbladen?


Dagens låt: "Stockholms kyss" av Lars Winnerbäck (text: http://artists.letssingit.com/lars-winnerback-lyrics-stockholms-kyss-dr748lh)
Dagens humör: Pirrig nervositet
Dagens klädsel: Mjukiskläder
Dagens syssla: Städa mitt rum och packa klart

Ovido - Quiz & Flashcards