Alla inlägg den 6 september 2007

Av Maria - 6 september 2007 22:15

Jag älskar Lars Winnerbäck, jag skulle kunna dö för honom, eller snarare för hans låtar. Han kan beskriva känslor, händelser så himla bra. OCh det han har gjort ihop med Lisa Ekdahl är himmelskt, HIMMELSKT!!! Sitter och lyssnar på "Kom Änglar" och den är så UNDERBAR. Texten:Den vackraste stunden i livet var den när du kom, och allt var förbjudet. Och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om, för det ekar i huvudet. Och det blod som trodde var stilla det fick du att rinna, och den uppgivna röst som jag nyttja så illa fick du att försvinna. Och jag somna den natten i tron på att allt var en del i en kärlekshistoria. Men det visa sig dagen därpå att jag hade gjort fel när jag gav dig en gloria. Och den stund som jag kände som nära var blott alvedon och de himmelska ben som jag ville förtära, de gick därifrån. Så kom änglar! Kom älvor! Det börjar bli kallt. Graderna sjunker så fort överrallt, och det hjärta, som skulle bli ditt på nåt vis, fryser nu sakta till is. Natten som kom sov du vaken och drömde om allt Och jag kunde ha gett vad som helst för att höra den tanken men själv låg jag tyst i min säng och så frälst av den farliga branten. (Jag liksom föll över kanten) Så kom änglar! Kom älvor! Det börjar bli kallt. Graderna sjunker så fort överrallt, och det hjärta, som skulle bli ditt på nåt vis, fryser nu sakta till is. Den jävligaste stunden i livet var den när du gick och allt var förlorat. Där satt jag med mina grönbruna ögon och såg med blåögd blick allt jag hade förstoratSå kom änglar och ta mig till henne och ge mig en chans för jag tror att snart brinner ett hjärta för henne nån annanstans. Kom änglar! Kom älvor! Det börjar bli kallt. Graderna sjunker så fort överrallt, och det hjärta, som skulle bli ditt på nåt vis, fryser nu sakta till is.

Av Maria - 6 september 2007 19:34

Tankar mobilen med låtar och ska ut och gå en lång stund. Mobilens hörlurar raspar inte i alla fall, dte gör nämnligen min mp3:s hörlurar och jag bör skaffa nya innan jag drar till London. Ska kolla lite imorgon efter att jag vart hos doktorn med min hand. Mitt ringfinger har varit konstigt ett tag nu, det liksom fastnar och göra ont när jag böjer det. Speciellt på morgonen när jag vaknar. Visst har jag vart svag i händerna precis på morgonen sådär, men jag har aldrig haft ont eller att det knakar i knogarna och att fingrarna fastnar när jag böjer dem... Hoppas att det inte är något allvarligt.

Av Maria - 6 september 2007 17:09

Jag tror att min tröthet, förutom utmattningen, även beror på ett litet koffeinberoende. Jag åt koffeintabletter för ett tag sedan för att få mer ork och nu när jag slutat med dem är jag totalt död. Får dricka lite mer kaffe och trappa ner på det till slut. I London ska jag dricka massor av te. Te är gott och nyttigt, grönt te i alla fall :DJag börjar bli riktigt pirrig av att jag åker om bara fem dagar! Allting som ska med och så, har skrivit packlista och imorgon ska jag hämta ut alla mina mediciner så att jag kan leva där borta också. Jag gillar verkligen England, där förändras inte mycket. Jag är väldigt konservativ och tycker inte om när saker förändras, därför är UK ett bra land för mig!

Av Maria - 6 september 2007 13:26

Idag är jag seg och orkar ingenting, antar att det fortfarande är något sorts utmattningstecken. Vill bara sova och sova. Men jag har hjälpt min mamma och så idag. Hoppas allt blir bättre till London. Idag är det bara fem dagar kvar!!

Ovido - Quiz & Flashcards