Alla inlägg under juli 2007

Av Maria - 30 juli 2007 18:45

Världen är orättvis! Jag jobbar och sliter och så lägger mitt internet av! Telia säger att det ska fixas nästa vecka. Skriver från mobilen, gött att man har tre som operatör så har man internet i mobilen i alla fall!

Av Maria - 27 juli 2007 22:06

Jag hatar när jag överäter. Jag klarar inte av att ha mat omkring mig, jag måste äta den då. Samtidigt som jag gör det får jag dåligt samvete och avskyr mig själv för det. Men jag måste ta tag i viktnergången nu, den börjar att bli en viktuppgång faktiskt. :(Min syster har gjort ett träningsschema åt mig, det är hårt men allt är säkert värt det. Det kommer dessutom att hjälpa mig i min viktnedgång! Imorgon jobbar jag 12-21 igen. Fy sjutton.

Av Maria - 26 juli 2007 21:14

Ja, min lediga dag är äntligen ledig på riktigt. Jag menar inte att jag hela dagen har legat och latat mig, men nu när mamma och pappa är hemma så får man bättre hjälp med allt och jag älskar att prata och skratta med dem. Det ger mig mer energi, fast, samtidigt så blir det svårare att gå till jobbet! Jag vill vara kvar hemma :)Imorgon jobbar jag 12-21. Ska försöka bli klar med allt som är på mitt ansvar + aalla "vanliga" sysslor som ska göras. Jag ska börja skriva upp allt jag äter så att jag inte äter för mycket :p

Av Maria - 25 juli 2007 15:22

Woho! Familjen är samlad igen! Jag har nog aldrig uppskattat dem som nu! Har fått en massa fina presenter, lite handväskor, ett par svarta stuprörsjeans, lite smycken och några goda, sockerfria kex. Det är ganska svårt att få tag på goda sockerfria produkter i Sverige utan att dem ska vara fyllda med massa fett istället eller översötade med aspartam. Men nere i Kroatien går det faktiskt, på de stora "Supermarketsen" finns det faktiskt en hel avdelning med "diet-mat" som de kallar det. Smart är det i vilket fall som helst, förutom att jag känner mig lite utpekad ibland ^^Jag är ledig imorgon :D

Av Maria - 23 juli 2007 23:06

Nu jävlar gäller det. Jag ska gå ner 10kg.Mamma, pappa och Emilia kommer hem imorgon!! Längtar!!!

Av Maria - 22 juli 2007 21:23

Så, nu har jag städat badrummet till en viss del. Har bara badkaret kvar att skura och så måste jag ta golvet. Har dekorerat sachertårtan, men det blev inte enligt planen. Jag skulle ha smällt vit choklad och satt det i en påse och skrivit "välkomna tillbaka". Jag smälte chokladen och brjade skriva och sen gick påsen sönder och det blev värsta plumpen i mitten av tårtan. Så jag gjorde så att det blev en vit "rundel" mitt på tårtan (resten av tårtan är i mörk choklad). I mitten av den satte jag fast en jordgubbe och imorgon kväll ska jag vispa grädde och ploppa det runt om och sätta jordgubbar i "plopparna". Eh, det är lite svårt att förklara men jag hoppas att ni förstår. :p

Nu ska jag fixa mackor till jobbet och sen gå och lägga mig! Natti natti på er alla där ute!!

Av Maria - 22 juli 2007 16:07

Så, nu har även städat marsvinsburen och klippt marsvinens klor. Har klippt gräset utanför också. Ska gå iväg och handla nu, väntar bara på ett sms från mamma. Skickade ett till henne förut och frågade om de behövde något, eller om de ville ha något speciellt från affären. Ska vänta en liten stund till och byta om. Kommer det inget sms inom en kvart så går jag ändå. Oj, kom på att jag måste skriva en inköpslista också!


Ska baka gifflar fyllda med aprikosmarmelad (hemmagjord) och dinkelbrullar sen :) Och dekorera klart sachertårtan :D

Av Maria - 22 juli 2007 11:04

Nu är jag klar med utdelningen av reklamen och har även avrapporterat. Duktiga jag! Ska duscha och sen sätta fart med något annat, typ städa badrummet eller så.
Imorgon SKA jag cykla till jobbet, oavsett väderlek! Så det så! 23,2km here I come!

Ovido - Quiz & Flashcards