Alla inlägg den 21 juni 2007

Av Maria - 21 juni 2007 21:17

Sov knappt något igår natt. Vred på mig ett tag och var hungrig, men jag ville inte äta något för jag vill inte äta vid midnatt. Inte så bra för magen direkt. Somnade efter ett tag, men vaknade igen - blodsockret var lågt. Åt en macka med keso, gick och la mig igen, läste lite och försökte somna om. Eftrer en halvtimme gav jag upp försöken om att somna och gick upp och mätte blodsockret igen. Det låg på exakt samma värde som förut och jag fick nu äta en frukt. Gick och la mig IGEN och slötittade på tv en pyttestund och kände till slut att sömnen skulle infinna sig. Somnade kvart över ett och gick upp fem över fem! Hurra!!



Började jobba vid sju, det var kul att träffa lite gamla kollegor. Jobbade ju på samma ställe som förra året. Men många av de boende hade gått bort. Det var kanske högst en tre fyra stycken kvar som jag kände, av en skara på minst tjugo. Lite sorgligt, men man fick lära känna lite nya människor. Slutade vid fyra och gick upp till mamma (hon jobbar våningen ovanför mig) och vi åkte tillsammans in till Linnéstan för hon skulle köpa en bikini i någon specialaffär. Hon hittade sin  bikini till slut och vi drack kaffe latte på burger king. Sånt är ändå lite fint. Sen åkte vi till Brunnsparken och gick i affärer i Nordsta'n och mamma hittade lite presenter till min moster och så växlade hon valuta inför resan. Sen köpte vi ett grattiskort och sen var det bara till att åka hem.


Nu har jag ätit middag för ett tag sen, som pappa gjorde och jag är totalt död. Funderar en smula på vad som hände med min deklaration?! Jag deklarerade med en gång jag fick den, över internet dessutom och jag har inte fått något besked än! Skatteverket, what are you doing?


Måste köpa nytt minneskort till min kamera också.




Glömde tillägga förut att jag blir så himla äcklad, alla jävla idioter som glor på en och fäller osmakliga kommentarer hela tiden. Häromdagen när jag var på torget och handlade. Hade på mig min prickiga kjol som går ner över knäna, ett linne och en sjal i håret som pannband - hade inte ens sminkat mig! Då kommer det en man emot mig, han kunde vara runt en 25-30 år och säger: "Oj, vilken läcker tjej!", han glor rätt på mina bröst och så är han millimeter från att krocka med mig. Sedan så var det en annan grej idag. När jag var inne i en guldaffär, medan mamma gjorde något ärende någon annanstans, så kom det in en man med sin flickvän, han var typ 35+ och så gav han mig en blick! Och det var ingen blick som helst, det var så äckligt, han studerade mig verkligen och jag kunde verkligen inte värja mig från honom. Han sneglade på mig hela tiden och hade en sådan äckligt, värderande blick. Åh, gud. Vad fan är det med folk? Så snygg eller sexig är jag inte. 

Ovido - Quiz & Flashcards