Alla inlägg den 29 juni 2007

Av Maria - 29 juni 2007 22:45

Ha<r bakat min underbart goda rabarber- och jordgubbspaj. Med både rabarber och jordgubbar från min och min familjs trädgård. Mums, ska ta och smaka en liten bit när den har svalnat. Imorgon blir det till att gå upp tidigt och dela ut reklam till mitt bostadsområde. Emilias jobb egentligen, men eftersom hon är bortrest så tar jag över. Sen måste jag hem, duscha, äta lunch, byta om och åka till mitt "riktiga" jobb. Jobbar till 21 imorgon dessutom är det lördag så jag får pengar både för att det är kväll och för att det är helg + min vanliga lön också! Det blir en bra timpeng det ^^


Sitter dessutom nu och läser om hur man ska lägga upp sin budget och sånt som student på http://www.yougofurther.co.uk/ . En väldigt bra sida faktiskt. Det finns en massa länkar och möjlighet till att söka jobb, plus att man hittar andra, som också ska börja plugga i höst, att prata med och dela erfarenheter ^^


Nu ska jag se om min paj svalnat, god natt på er!

Av Maria - 29 juni 2007 17:54

Idag är en väldigt bra dag faktiskt! Jag köpte min klänning och jag har fått en studentlägenhet i London! Så numera är min adress: McLaren House Residense 1 St George Circus, London, SE1 0AP!



Klänningen ska ni få en bild på här ovanför :p Jag ser för övrigt lite ut som en pinuppa, men det var inte riktigt meningen! ^^

Av Maria - 29 juni 2007 13:38

...or not.


Var är solen? Vaknade klockan tio av att solen sken in genom persiennerna. Gick upp och tittade ut och såg att himlen var blå och vädret var underbart. Sen gick det en timme och himlen var askgrå och det blev kallt. Jag vill ha sommar, nu!


Ska ge mig iväg nu och köpa underbaraste klänningen! ^^

Ovido - Quiz & Flashcards