Alla inlägg den 1 juli 2007

Av Maria - 1 juli 2007 22:57

Jag orkar inte mer idag. Har jobbat i nio timmar och verkligen engagerat mig. Så nu känns det som om min höfts ska gå av (långa korridorer att gå fram och tillbaka i), mina armar ska dö (många att vända, lyfta och flytta på) och som om min hjärna har förvandlats till en liten grå klump och gömt sig längst in i skallbenets mörkaste vrå (många att prata med, förklara saker för och upprepa saker). 



Men nu är jag hemma och jag lyssnar på musik för att slappna av och stressa ner. Försöker att läsa igenom en del i mitt "hyreskontrakt" eller vad jag nu ska kalla det, "Acocommodation Agreement" heter det på engelska i alla fall. Det går lite trögt för jag är så trött, skulle inte ens förstå om det stod på enklaste svenska. Ska läsa igenom det flera gånger i alla fall så att jag förstår allt.


Nu ska jag duscha och gå och lägga mig. Imorgon ska jag städa lite och sen åka in till Sahlgrenska för att sätta en CGMS (Continous Glucouse Measurment System) på mig. En liten apparat som mäter blodsockret dygnet runt i några dagar. Så vi får se något mönster och så att jag kan justera insulindoserna.

Av Maria - 1 juli 2007 09:43

...och tiden går alldeles för snabbt. Måste städa marsvinen nu och sedan sticka till jobbet. Blä, jag orkar inte, inte idag. Men imorgon är jag ledig i alla fall, fast då ska man till sjukhuset.

Ovido - Quiz & Flashcards