Alla inlägg den 5 juli 2007

Av Maria - 5 juli 2007 18:06

Kollade lite min besöksstatistik och det är väldigt många som läser min blogg varje dag! ddet känns väldigt konstigt att folk fångas så av mitt tråkiga liv ^^ Men lite kul är det ändå. 


Sitter och lyssnar på Elin Sigvardsson, jag gillar verkligen hennes sound. Hon har en underbart behaglig röst. Idag ska jag baka dinkelbröd, det känns som om det är på tiden att någon gör av med dinkelmjölet mamma köpte en gång för ett tag sedan. Hon tänkte baka, men sen så fick hon aldrig tid och jag förstår henne, det känns som om jag aldrig har tid nu när jag jobbar och hon jobbar ca. 10% mer än vad jag gör. Jag förstår verkligen att hon är slutkörd och bara somnar när hon kommer hem. Ändå måste hon laga mat, städa och ta hand om oss. Hon tar väl inte hand om oss lika mycket som när vi var yngre, jag och syrran, men ändå! Det känns som om jag har tagit henne lite för givet, att hon alltid ska finnas där och göra allt liksom. Har aldrig tänkt närmare på att hon verkligen är så TRÖTT som hon säger. När dem kommer hem så ska jag se till att hjälpa till lite mer än vad jag har gjort hittills. Det är faktiskt väldigt nyttigt att vara hemma själv ibland, det är som en liten förberedelse för i höst med universitetsstudier, nytt land, egen lägenhet och allt vad det innebär. 

Nej, nu ska jag gå och äta och sen ska jag baka! Vill ni också baka dinkelbrödet/-bullarna så finns receptet här: http://tv4.se/mat/recept/9072.html

Av Maria - 5 juli 2007 14:42

Jag är totalt avtrubbad idag. Jag orkar inte, jobbar som en dåre, blodsocker som flyger hit och dit och fullständigt kaos här hemma. Det är damm överallt, högar av böcker, tidningar och reklam lite överallt. Mitt i röran står en dammsugare och här sitter jag! Jag har bara lust attt lägga mig ner och sova. Men jag måste diska, sätta på en maskin med tvätt och städa marsvinen. Är helt överlycklig över att jag är ledig imorgon och hela helgen! Då ska jag verkligen göra ordning här.


Det fungerar inte alls med mina mattider och det börjar synas på mina blodsocker. Måste göra något sorts schema över vad jag ska äta under veckan och laga mat i förväg, för det fungerar liksom inte att jag tio minuter innan jag ska gå till jobbet, börjar fundera på vad jag ska äta till lunch. Lika bra att skriva en veckomatsedel och koka i förväg och typ frysa in och ha i kylskåp och så. Så nu ska jag göra det.

Imorgon är det dags att lämna tillbaka CGMS:en. Äntligen, den är lite jobbig att bära runt på och så glömmer jag att registrera att jag ska äta och sånt på den ibland. 

Ovido - Quiz & Flashcards