Alla inlägg den 11 juli 2007

Av Maria - 11 juli 2007 22:57

Jag har gjort långt ifrån allt som jag ahde tänkt idag, men ändå en hel del. Hade en hel del problem när jag städade marsvinen för Bobbo vägrade att hoppa in i buren igen! när jag skulle ta honom såg hoppade han undan och gömde sig bakom soffan och under elementen. Han sprang mellan möblöer, element och sofforna! Till slut så fångade jag honom och han är tillrätta i sin bur igen. 


Jag är väldigt trött just nu och ska gå och lägga mig.

Av Maria - 11 juli 2007 17:13

Dagen har varit lite konstig. Vaknade vid åtta imorse och åt frukost, klädde på mig, borstade tänderna och gick iväg till Angered Centrum för att köpa lite småsaker. Skulle köpa hö i zoo-affären till marsvinen men den var stängd så jag gick till Pressbyrån, köpte en tidning och fick med "Självkänsla nu!" på CD. Jag brukar inte tycka om inlästa böcker, och jag kan inte säga att jag tycker om den här heller. Jag tycker om boken, men inte som inläst. Jag tycker att det är jobbigt när jag inte har en översikt. Men det är ganska skönt att ha den på och gå runt och pilla med annat under tiden. Fast jag kommer på mig själv att jag inte hör vad som läses upp när jag koncentrerar mig på annat.



Efter Pressbyrån gick jag till ICA för att köpa svinto och en tidning. När jag skulle betala upptäckte jag att min plånbok var borta! Jag fick panik! Lämnade tillbaka sakerna och småsprang tillbaka till Pressbyrån medan jag kollade alla fickor och handväskan om och om igen. Kom till Pressbyrån och där hade kassörskan hittat den på golvet! Jag hade istället för att stoppa den i väskan stoppat den mellan väskan och den plastkasse jag fick. Usch, jag blev så rädd!! Tänkte på alla pengar jag hade i, kontokortet, alla bonuskort till olika affärer, mammas busskort för ett helt kvartal (som är värt runt en två tusen kronor, tror jag!). Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag tappade bort just det kortet! Mamma som lånade mig det för att jag skulle kunna åka kostnadsfritt fram och tillbaka från jobbet!


Men allting kom till rätta och mamma behöver inte få reda på det!

Ovido - Quiz & Flashcards