Alla inlägg den 15 juli 2007

Av Maria - 15 juli 2007 21:18

STEG 1:
Namn: Helena, Daniela, Maria, Anastacia Vukoja
Födelsedatum: 21 april
Födelseplats: Östra Sjukhuset BB, Göteborg 
Bor: Göteborg (London från och med september!)
Ögonfärg: Guldbrun 
Hårfärg: Mörkbrun
Längd: 177 cm
Skostorlek: 40
Civilstatus: Singel, and I like it right now ^^
Höger eller vänsterhänt: Högerhänt
Stjärntecken: Oxe
Kär?: Inte för tillfället :)



STEG 2
Skor som du bar idag: Vita med kilklack.
Dina svagheter: Dålig självdisciplin, but I'm working on it :)
Rädsla: Att bli ensam, utanför och oälskad
Målsättning: Plugga till psykolog eller bli doktorand och forksa en hel massa :D



STEG 3
Första tanke när du vaknar: "Varför? Varför? VARFÖR?! Låt mig sova lite till!" och jag går upp tidigt och "Åååh, en ny dag, vilken utmaning kommer här näst?"
När somnar du: När jag vill se en bra film.



STEG 4
Pepsi eller Coca Cola: Coca Cola
McDonalds eller Burger King: Ingen av dem, gillar inte den sortens snabbmat.
Adidas eller Nike: Adidas har snyggast löparkläder
Lipton Ice Tea eller Nestea: Lipton är go, fast ingen av dem har något sockerfritt alternativ, så jag gillar Fun Lights iste :p 
Choklad eller vanilj: Båda två :) Kombinationen är också god!



STEG 5
Svär du?: När jag är arg.
Sjunger du?: Bara om min syster sjunger på något, då fastnar jag med :p
Duschar du varje dag: Ja, jag känner mig äcklig annars.
Gillar du skolan?: Skämtar du? Jag längtar varje sommarlov tills terminsstarten!
Tror du på dig själv?: Det skiftar, men jag jobbar på det. 
Kommer du överens med dina föräldrar?: Det beror på, mina föräldrar är lite gamla och har föråldrade åsikter ibland. Men annars kommer vi överens, speciellt jag och mamma!



STEG 6: Har du under den senaste månaden...
Druckit alkohol?: Jag drack cider idag :)
Shoppat?: Jadå :D
Ätit en hel ask müsli?: Nej
Ätit sushi?: Nej, det var verkligen längesedan!
Stått på scen?: Nej, inte nu det senaste
Skejtat: Nej
Bakat?: Ja! Rabarber- och jordgubbspaj och dinkelbullar. Jag älskar att baka!
Stulit något?: Nej, faktiskt inte.


STEG 7:
Har du någonsin..
Däckat eller varit jättefull?: Nej, jag tar hand om mig :) 
Blivit kallad hora?: Hela grundskoletiden i princip. 
Blivit nerslagen?: Hela grundskoletiden, tills jag började i karate! Moahaha



STEG 8: I framtiden..
Namn på barn?: Stella/Ella och Alexej
Hur vill du dö?: Med stil, jag vill ha på mig en otroligt vacker balklänning, en diamant-tiara och ligga på en stor, vacker säng med vackra sidenlakan.
Vad vill du bli när du blir gammal?: Vis, jag vill då vara en berömd författare till flertalet rådgivande böcker inom psykologins alla områden. 



STEG 9
Antal människor du skulle ge ditt liv för: Min syster, min mamma, min pappa. 3st 
Antal CD-skivor du äger: Jag har inga, men jag har ca 300 låtar i mitt iTunes.Antal piercings: Hål i öronen, tvåp ett i varje öra :)
Antal tatueringar: Noll.
Hur många gånger har du varit med i tidningen?: Minst fem-sex. Jag har ett tvåsidigt uppslag i en tidning som handlar bara om mig.
Antal saker jag ångrar: 2. Att jag skrev ett hemskt brev till min mamma en gång och att jag inte har jobbat med min självdisciplin tidigare!

Av Maria - 15 juli 2007 20:00

Sitter och försöker planera vart jag ska plantera rosorna jag köpte i den lilla trädgårdsplätten vi har framför huset. Jag har gjort en liten amatörmässig ritning på datorn :p Tror att jag ska sätta dem antingen vid de andra småblommorna eller framför buskarna... hmmm...

Nu ska jag i alla fall titta på "Close to Home"

Av Maria - 15 juli 2007 17:29

Fint väder! Synd bara att jag jobbade fram till fyra! Men nu är marsvinen ute och jag tror att jag ska äta middag ute på altanen :) Trevligt, trevligt.

Hoppas att det blir lika fint väder imorgon för jag tänkte att jag ska prova att cykla härifrån till mitt jobb, jag är iofs ledig men om det går bra så ska jag nog cykla dit några dagar i veckan i alla fall :D Det är ca 11,6km så det bör jag klara av! På motionscykeln brukar jag cykla en 14-15km på ungefär en timme, så det bör gå.

Ovido - Quiz & Flashcards