Alla inlägg den 7 juli 2007

Av Maria - 7 juli 2007 21:00

Jag börjar verkligen ångra mitt inlägg om Pussycat Dolls. Får hela tiden hur många kommentarer som helst om att dem är jättebra och att jag har dålig smak m.m Min poäng var inte att man som kvinna inte får vara sexig, eller att man inte kan vara smart och sexig samtidigt. Min poäng var att jag tycker att det är fel att man som kvinna endast ska bedömmas på hur bra man kan gnida sin rumpa mot något, eller hur mycket av sina bröst man visar. Män behöver aldrig klä av sig för att bli populära! Nämn ett "pojkband" som är lika lättklädda som PCD eller liknande!

Av Maria - 7 juli 2007 15:56

Och en annan del är kvar! Men nu har jag i alla fall, dammat, plockat undan saker och vädrat i mitt rum. Har även strukit lite kläder och ska fortsätta med det nu. Sen måste jag städa badrummet.

Råkade bränna mig på strykjärnet förut, inte mycket, bara lite på tummen, men i alla fall. Det svider lite, annars har jag klarat mig helskinnad genom två veckor av ensamhet. Är väldigt stolt över mig själv över att klara av ett jobb och ett hushåll samtidigt! Dessutom håller jag min matbudget väldigt bra :)


Samtidigt som jag stryker kläder så kollar jag på TV. Det är något program på femman om tre kvinnar som jobbar med utredningar av dödsfall. En är rättsläkare, en är assistent till rättsläkaren och en är utredare och ringer hem till anhöriga m.m Dem pratade om folk som tog självmord m.m Jag började tänka på mamma då och vad hon sa till mig i våras. Jag började faktiskt gråta för jag vill verkligen ha min mamma här. Hon är min förebild, hon har gått igenom så mycket och jag beundrar henne verkligen. Hennes styrka och att hon alltid är där för mig gör att jag verkligen älskar henne. Vi har verkligen en bra relation och den har blivit väldigt mycket bättre på senare tid. Jag vill att hon ska vara på mitt bröllop, vara med när jag får barn och att hon ska vara en del av mina barns liv. Ni vet, allt det där man har planerat att det ska hända i livet, jag vill verkligen att mamma ska vara med på det! Jag själv har ju aldrig haft en mormor, morfar, farmor eller farfar. Sorry, nu blev jag sentimental, dags att återgå till jobbet ;)

P.S Med tanke på att jag skrev om mamma så kan ni få en bidl på henne när hon var i min ålder. Det sägs på jobbet (mamma jobbar en avdelning över mig) att vi är väldigt lika. :) Ni får väldigt gärna kommentera om vi är lika ^^

Av Maria - 7 juli 2007 09:29

Dags att sätta fart nu då. Vaknade av att Emilia ringde till den vanliga telefonen och ville att jag skulle kolla upp lite grejer. Har fixat det nu.

Ska äta frukost strax och sen sätta fart med värsta storstädningen. Hade tänkt att gå ut ikväll, men ingen av mina vänner har tid/vill. Gå ut själv är ju inte sådär jättekul. 

Ovido - Quiz & Flashcards