Direktlänk till inlägg 5 juli 2007

Så många som är intresserade?!

Av Maria - 5 juli 2007 18:06

Kollade lite min besöksstatistik och det är väldigt många som läser min blogg varje dag! ddet känns väldigt konstigt att folk fångas så av mitt tråkiga liv ^^ Men lite kul är det ändå. 


Sitter och lyssnar på Elin Sigvardsson, jag gillar verkligen hennes sound. Hon har en underbart behaglig röst. Idag ska jag baka dinkelbröd, det känns som om det är på tiden att någon gör av med dinkelmjölet mamma köpte en gång för ett tag sedan. Hon tänkte baka, men sen så fick hon aldrig tid och jag förstår henne, det känns som om jag aldrig har tid nu när jag jobbar och hon jobbar ca. 10% mer än vad jag gör. Jag förstår verkligen att hon är slutkörd och bara somnar när hon kommer hem. Ändå måste hon laga mat, städa och ta hand om oss. Hon tar väl inte hand om oss lika mycket som när vi var yngre, jag och syrran, men ändå! Det känns som om jag har tagit henne lite för givet, att hon alltid ska finnas där och göra allt liksom. Har aldrig tänkt närmare på att hon verkligen är så TRÖTT som hon säger. När dem kommer hem så ska jag se till att hjälpa till lite mer än vad jag har gjort hittills. Det är faktiskt väldigt nyttigt att vara hemma själv ibland, det är som en liten förberedelse för i höst med universitetsstudier, nytt land, egen lägenhet och allt vad det innebär. 

Nej, nu ska jag gå och äta och sen ska jag baka! Vill ni också baka dinkelbrödet/-bullarna så finns receptet här: http://tv4.se/mat/recept/9072.html

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 3 oktober 2007 16:57

Har insett att det är ganska många som fortfarande kollar den här bloggen. Jag kan ju säga som så att jag inte kommer att skriva här i fortsättningen, men jag skriver fortfarande! Jag finns numera på: http://www.metrobloggen.se/londongirl  ...

Av Maria - 24 september 2007 17:43

Okej, jag har länge vart emot det här med KK. Jag har alltid tänkt att sex måste innefatta kärlek och ja ni vet. Men det är något inom mig som förändrats. Jag menar alla behöver vi sex, för det är en del av vår mänskliga natur och när man inte har en...

Av Maria - 23 september 2007 17:54

måste bara säga att jag kanske inte kommer använda den här bloggen så mycket längre. ni som vill läsa om mitt liv i london får gärna göra det på: http://www.metrobloggen.se/londongirl ...

Av Maria - 23 september 2007 14:21

Okej, han hörde av sig till slut. Dock var det väl inget meddelande jag egentligen ville ha. Men i alla fall. Hav to find a gentleman.   Nu ska jag nog handla... ...

Av Maria - 22 september 2007 22:16

Alla killar vill bara supa mig full och sedan, ja ni vet... Det är roligt för stunden, men i längden blir det tråkigt och väldigt ensamt. Jag avskyr när folk inte hör av sig dagen efter...:(   Mer paj, kanske?   Jag bör jogga imorgon eller så. ...

Ovido - Quiz & Flashcards