Alla inlägg den 4 augusti 2007

Av Maria - 4 augusti 2007 23:37

...Audrey Hepburn! En lite konstig och lång historia, men för att ta det kort. Hon dog exakt samma datum som min syster föddes. En dag då jag insåg att jag hade en speciell plats här i världen - på två sätt. Jag var storasyster och samtidigt så såg jag en film med Audrey i huvudrollen. Den dagen kände jag en speciell connection med henne. Många människor har påpekat att jag är lik henne, inte minst då jag var hårmodell för MATRIX - hårstylingserie och min frisör utbrister "GUD VAD LIK DU ÄR AUDREY HEPBURN!!!!".


Den här utmaningen fick jag av http://aftonskimmer.bloggagratis.se . Jag skrev om vad jag trodde att jag var i mitt tidigare liv och varför. Reglerna i denna utmaning är som följer:

·  Fundera ut ett ämne som du vill att någon ska skriva om (eller fotografera) och skriv ned det.
·  Välj ut cirka fem bloggare som du tror skulle vilja skriva om ämnet och tala om att de är utmanade.
·  Längst ned i inlägget klistrar du in listan över tidigare ämnen.
Du som blir utmanad får skriva så långt eller kort du vill om ämnet, du kan fotografera bara eller både skriva och fotografera. Du får välja fem nya bloggare men fler eller färre går också bra. Har du blivit utmanad flera gånger får du välja det ämne du tycker är roligast om du inte vill vara med två gånger.
"Då gjorde jag bort mig"
”Ett sommarminne”
"Så ser en skön dag ut i mitt liv!"
"Därför började jag att blogga."
"Så ser en skön dag ut i mitt liv"

"I mitt tidigare liv trodde jag att jag var och varför..." 


Jag väljer att utmana:

-Robin - http://bobbi1.bilddagboken.se

-Sandra - http://farmentarmen.bilddagboken.se

-Karin - http://bubbels0da.bilddagboken.se


Det de ska skriva om är: "Om jag fick ändra om i mitt liv så skulle det se ut såhär:" 

Av Maria - 4 augusti 2007 12:15

Snart har halva dagen flutit förbi och jag har fortfarande inte gjort något av större värde. Fast det är lördag så det kanske ska vara så?! I vilket fall som helst så har jag blivit utmanad, jag ska ta itu med utamaningen och publicera den här. Ska bara tänka lite på saken :)Nu ska jag räkna mina sparade pengar, har länge sparat all växel jag fått i en gammal sparbössa och när jag fått tillräckligt så ska jag växla pengarna till sedlar och sätta in två tredjedelar på ett sparkonto/sparfond. Smart idé, va?

Ovido - Quiz & Flashcards