Alla inlägg den 22 augusti 2007

Av Maria - 22 augusti 2007 19:55

Körde litegranna och det gick väl sådär, har lärt mig växla och det mesta går bra, förutom när jag får lågt blodsocker >.< Jag hatar att jag inte tycker om att berätta för folk att jag har diabetes, folk blir så fördomsfulla då. Ställer frågor som "Har du ätit för mycket godis?", "Har du varit överviktig?", "Får du äta socker?" eller så drar dom slutsatser som är nästan ännu värre, typ: "Du får inte äta socker!", "Ta mer insulin!" (- när jag säger att jag har lågt blodsocker!) eller den bästa av dem alla: "Dina fingrar måste vara sönderstuckna!!!". Suck. Måste börja kolla blodsockret innan jag börjar köra och stoppa en druvsockertablett i munnen innan, annars blir jag en trafikfara.Träffade L och vi pratade igenom saker och ting. Insåg mot slutet att jag är jävligt pessimistisk. Umgåts för mycket med min älskade Hanna? Kanske. Men det känns väl aningen bättre nu. Bra det.Middagen är klar men min pappa är inte här så vi får vänta en stund.

Av Maria - 22 augusti 2007 10:22

Idag lär det bli en skön dag. Vaknade lugnt, gick upp och åt frukost, fixade i ordning mig, bäddade och jag har kommit på vad jag ska göra för middag (min tur att göra det). Till middag ska jag göra: torsk i senapssås - det är såå gott ^^Snart åker mamma till jobbet och då blir jag här själv!! Så skönt ska det bli. Ska äntligen göra ett fotbad och måla tånaglarna och sånt där tjejigt :p

Ovido - Quiz & Flashcards