Alla inlägg den 13 augusti 2007

Av Maria - 13 augusti 2007 10:26

En till PussyCatDoll-kommentar. Folk ger mig inga mail-adresser eller bloggsidor där jag kan svara, så jag får väl svara i min blogg då och hoppas att folk kollar här. Än en gång - jag tycker inte att kvinnor ska gömma sig i tjocka dunjackor och bara jobba och vara smarta. Jag tycker att man ska få klä sig hur man vill, själv tycker jag om kjolar som slutar ovanför knäna, tajta toppar, gå ut och dansa och festa, m.m Jag anser bara inte att man ska behöva stå och dansa i underkläder för att bli populär. Tjejerna i PussyCatDolls har jättebra röster, dansförmåga och talang. Men detta skymms av att de hela tiden ska klänningar som har otroliga urringningar, man ser oftast bhån, och är så korta att man ser trosorna. Ska sådant accepteras? Vart är vi på väg i dagens samhälle? Varför ställer vi kvinnor upp på sådant här? Tjejerna ser ju ut som strippor! Och att det dessutom finns en kvinna som tjänar pengar på det är avskyvärt! Jag menar titta bara på bilden, vad ger det för signaler!?Veckan har precis börjat och vädret är fint :) Förra veckans utmaningar nådde jag jättebra och jag ska fortsätta i samma anda med denna veckans :) Vill ni veta vilka mina utmaningar är denna veckan så får ni ta och kolla ett tidigare inlägg!

Ovido - Quiz & Flashcards