Alla inlägg under juni 2007

Av Maria - 27 juni 2007 21:47

Allt är klart i köket. Allting jag hade planerat idag är fixat! Jag är väldigt nöjd med mig själv just nu. Väntar bara på att golvet i köket ska torka så att jag kan sätta tillbaka stolarna och andra småsaker.


Det enda som stör mig idag är att mördarsniglar käkar upp mina jordgubbar i trädgården. Plockade bort minst 10 mördarsniglar och mosade dem. Hämnd, moahaha ;)

Av Maria - 27 juni 2007 16:38

Sitter här och njuter av en kopp kaffe och lyssnar på Kent. Har storstädat i köket, men jag är inte klar än. Det är konstigt, när jag är nere så städar jag alltid och jag mår alltid bättre under tiden jag städar. När jag slutar mår jag ungefär lika dåligt igen. När det var som värst förra året så använde jag alla håltimmar jag hade i skolan till att antingen städa i mitt skåp eller i klassrummet. Om det inte var någon ute i korridoren så städade jag där med. Jag minns att vi skojade om det, jag och Sandra. Fast det var ändå en hel del allvar i det. Jag minns att jag skrattade och sa: "En vacker dag kommer jag att tvångsstäda allt!" Sandra skrattade också, men med lite alvar i rösten sa hon: "Fast det gör du ju redan..." 



Nu är mitt kaffe slut så jag ska väl fortsätta att städa i köket. Har dragit ut spisen så den står mitt på köksgolvet, skrubbar bakom där. 


Idag fyller mor min år. Hon blir 54, tänk att vara så gammal. Inte för att det är gammalt i sig, men ändå. Det är liksom hela 54 år! Undrar vad jag gör när jag är så gammal, undrar om jag har man och barn? Ett välbetalt jobb? Fast det är inte värt att undra, man ska leva i nuet och njuta av det.


Av Maria - 27 juni 2007 13:25

Jag avskyr verkligen de dagar då allting rasar inom mig. Just nu är det kaos i huset och kaos i mitt huvud. Jag har ont i magen och har så mycket att göra att jag inte ens vet vart jag ska börja!
Tänkte att jag måste sätta fart i köket nu, det är en stör hög av saker på köksbordet och golvet är lite fläckigt. Så jag får väl storstäda där. Suck.

Av Maria - 26 juni 2007 22:40

Just nu är jag bara trött. Kollar på film och halvsover. Lagade mat fröut och det blev inte så gott. Jag tror att jag ska lämna tillbaka den receptboken imorgon när jag åker in till stan.

Av Maria - 26 juni 2007 16:26

Jag bör väl göra det, sluta sitta här och häcka dagarna i ända. Bli vuxen typ. Egentligen hatar jag det. Men jag insåg väl att jag på något sätt måste. Det hela började väl när en av de boende på mitt jobb frågade om jag hade barn. Och jag typ: "Eh.. jag är bara 19...". Sen kom jag tänka på att 19 är nästan 20 och 20 är ju rätt så mycket. Sen tänkte jag på Johanna som redan var sambo med Henning och är förlovad med honom och planer på barn har dem väl också. Sen åkte jag hem med den förbannade bussen som går en gång i halvtimmen. Tittade ut på alla billister och förbannade mig själv över att jag inte har tagit det där förbannade körkortet än! 



Så mina kära vänner, jag har  bestämt mig att förändra mig! Imorgon när jag är ledig så ska jag iväg till stan och skriva in mig på en körskola! 


Nu bör jag gå iväg och handla innan affärerna stänger.


Av Maria - 26 juni 2007 06:51

Det är väl för jävligt hur svårt det kan vara att somna. Jag trodde aldrig att det kunde vara så, men det kan det visst. Jag är ju inte sömnlös för att jag har problem med sömnen rent medicinskt eller så. Det är bara det att jag har svårt för det när jag är ensam. Jag hatar att erkänna det, men jag kan inte somna utan människor omkring mig. Igår kväll var hemskt, klockan var runt midnatt och jag kände att jag måste somna för jag ska upp kl. 06.00 och vartenda litet ljud gjorde mig rädd så in själen och jag var tvungen att gå upp och se vad det var. Det kunmde ha vart marsvinen som välte en skål eller en granne som smällde med en dörr, men jag tror ju att det är inbrott!





Suck, nu måste jag gå till jobbet kära vänner.

Av Maria - 25 juni 2007 22:27

En lång arbetsdag är över, det är så skönt att vara hemma. Nu ska jag kolla igenom lite bilder som kommit med posten och sne ska jag ge morot till mina marsvin. Sen är det till att hoppa in i duschen och bara duscha av sig allt äckligt ^^



Kollar igenom bilderna och det är underbara bilder från studenten! Ska nog lägga upp någon här strax :)

Av Maria - 25 juni 2007 11:52

Ibland känns det som om man tar en paus i livet över helgen och det är bra det, fast det är ganska skönt att få tillbaka sin rutin och sånt på måndagen igen, annars hade det inte varit lika roligt med helg.



Vikt kläder, tränat, ätit, duschat och klätt och sminkat mig. Nu är det bara till att hoppa i skorna och gå till jobbet. Får se om jag orkar skriva något ikväll, jobbar till 21. Men har ni tur så har ni ett fint och fräscht inlägg vidd 22-tiden! 



Ses! 

Ovido - Quiz & Flashcards