Alla inlägg under juni 2007

Av Maria - 13 juni 2007 17:06

ÄNTLIGEN!! Jag fick nyss ett mejl om att mina betyg har kommit fram och att allting är klart nu! Helt underbart! Jag är så lycklig att jag nu kan sluta bevaka min mejl och gå och diska klart :p

Av Maria - 13 juni 2007 12:59

Vart på sjukhuset idag, fått mina värden kollade och så. Det gick väl sådär, lite omjusteringar i doserna och så. Jag tycker inte om att gå dit, känns alltid som om jag blir utskälld! Prova själv då liksom, det är inte så jävla lätt. Får hoppas att värdena blir mycket bättre när jag flyttar, känns så just nu i alla fall. Nä, nu ska jag gå och äta något!

Av Maria - 12 juni 2007 16:51

vaknade med spränghuvudvärk, täppt näsa och ingen röst. underbart, det är liksom som att nu när jag är ledig så kan jag tillåta mig att vara sjuk. inledningen på mitt sommarlov börjar med jätteförkylning. jiipii.

== 14:49 =================

fortfarande ingen röst, men huvudvärken är borta och ingen nästäppa är kvar heller. ganska okej i alla fall. slipper ju prata med familjen ^^

vart och handlat nu i alla fall och skafferiet är åter välfyllt. om jag mår bättre i eftermiddag så ska jag träna en stund. börjar bli riktigt nöjd med kroppen igen. efter knäskadan gick jag upp hutlöst mycket och fick inte plats i någonting jag har i garderoben. gått ner 4kg nu och det känns ok. bara 8kg kvar till målvikten som ska nås den 8:e augusti. dock blir det svårare och svårare nu att gå ner eftersom man inte förbränner lika mycket som när man är tyngre.

==16:57=================

läst i ELLE och har läst ett kapitel i Marian Keyes "Tankar från sängkanten". jag älskar verkligen detta. det bästa med sommaren är att man kan koppla av och bara läsa. 
har mejlat med mitt universitet och de har inte fått mina betyg trots att jag har faxat dem. suck, jag scannade in dem och skickade som bifogad fil så jag får se om det funkade annars får jag gå till stadsbiblioteket och be dem hjälpa mig att faxa iväg det. eller gå till posten eller något i den stilen.

Av Maria - 9 juni 2007 17:05

Möh, nybakad student. Jag äger.

Allting var fint och bra och mamma tog inte ett nakenkort på plakatet utan det där kortet jag verkligen ville att hon skulle ta ^^. Det var urfint och jag äälskar det, kan inte sluta kolla på det. Fick fina presenter, guldhasban "bismark" från mamma och pappa, guldarmand, vanlig länk" från Susaks, 500:- från Kuma, 1000:- från Odelbergs och ett skrivhäfte från Emilia där jag skulle skriva mina recept och doftpåse som man kan sätta i garderoben. Massa blommor och fina kort och nallar som hängdes runt halsen också ^^. Helt underbart var det. Fast jag var aningen besviken på pappa, han var typ full innan jag kom hem och enligt mamma så var han dygnrak och ville köra bil när jag hade gått. Han var visserligen redan jättefull när jag gick hemifrån klockan nio.

Men studentfesten var ändå bäst. Jag har aldrig i mitt liv haft så roligt!! Jag beställde en cosmopolitan det första jag gjorde, för jag har lovat mig själv att inte dricka en cosmopolitan föräns på studenten. Den var faktiskt värd sina 96 kronor :p. Sen var det bara att gå upp på dansgolvet och dansa arslet av sig. Dansade i någon timme med flickorna och det var jättekul, satte mig ner en stund köpte en cider och gick för att dansa igen. DRack upp cidern, fortsatte att dansa och någon trampade på min sko så spännet gick sönder. Men men, jag fortsatte att dansa ändå. Dansade med Sandra och Itahisa och plötsligt var det en skitsöt, men skitfull, kille som dansade bakom mig. Sen försvann han och jag fortsatte att dansa, Itahisa drog iväg mig för att få frisk luft och plötsligt fick jag värsta infallet och typ skrek till Itahisa: "Jag vill hångla upp någon!" Itahisa skrattade och pekade på alla killar och sa typ: "Där finns en och där finns en och där finns en och där finns en! Ta för dig, det är bara att välja!" Men jag ville inte ha någon av dem så vi gick tillbaka till dansgolvet och fortsatte att dansa. Då börjar en skitsöt kille dansa med mig och innan jag visste ordet av så hånglade vi! det värsta var att han smakade öl och jag hatar ök och så hade jag hans tunga i magsäcker typ och höll på att kvävas. Sen vi fortsatte att dansa och han ena ben hamnade mellan min två och vi dansade som i filmen "Dirty Dancing". Vi fortsatte att dansa och hångla och hans händer var över hela mig och han blev aningen bättre på att hångla efter ett tag. Sen så orkade inte jag dansa mer för mina fötter var slut, så vi satte oss i ett hörn och råhånglade! Det var helt sjukt, hans händer under mitt linne och mina händer inunder hans skjorta. Sen var det hans händer mellan mina ben och då hamnade mina händer mellan hans ben och öh, ja... Tänk ut resten själva :p

Åkte svindyr taxi hem och var hemma vid 03.00 Sov till nio och sen städade vi föreningslokalen vi hade vart i för min studentmottagning. Jag har tittat lite extra på studentpresenterna och satt in bilder på bilddagboken, http://helenka.bilddagboken.se

Av Maria - 8 juni 2007 17:02

Överlycklig! Allting är perfekt! Jag älskar den här världen just nu! Allting är ett enda lyckorus! Presenterna är underbara och nu är det bara till att byta om och åka in till stan och fest apå Harry's!! Läs morgondagens inlägg så får ni se!

Av Maria - 6 juni 2007 21:20

Det känns totalt overkligt, det är liksom en dag kvar och sedan så tar jag studenten! För att vara exakt så tar jag studenten om 1 dag, 2 timmar och 35 sekunder. Helt otroligt sjukt. Jag är VUXEN efter det!
Längtar tills allt är över egentligen, tills sommarjobbets sista dag, tills lönen kommer in på kontot och tills jag kan sätta min fot på ett flygplan härifrån. Ibland är saker och ting för mycket och jag känner mer och mer att jag är inte ämnad för detta livet. Det är för simpelt för mig.
Grejen är väl att jag tröttnar för snabbt..
Älskade min balfrisyr ^^

Ovido - Quiz & Flashcards