Alla inlägg under augusti 2007

Av Maria - 20 augusti 2007 22:18

Jag är deppig. riktigt nere. Nerkörd i skiten. Lyssnar på Helena Dahl, därav titeln. Hon är bra, hon är inte känd, hon är liksom äkta.Jag börjar bli hypernervös för min flytt och allt och jag tror att jag måste boka om min biljett till ett aningen tidigare datum... Annars missar jag kanske min induction och enrolment. Oh dear.

Av Maria - 20 augusti 2007 19:59

Ibland är det som om träningen bara befriar mig från allt. Underbart. Jag vill bli smal. NU.

Av Maria - 20 augusti 2007 17:36

Första körlektionen och det gick hyfsat bra i alla fall :) Måste träna mer på kopplingen och bromsa mjukare. Men annars gick det jättebra! Är nöjd i alla fall, tiden bara flög förbi, var absolut inte medveten om att mina 40minuter var slutr före läraren sa till!!Nu ska jag städa litegranna ^^

Av Maria - 20 augusti 2007 12:50

Konstig dag, gick upp tidigt för att hjälpa mamma med att lämna tillbaka en vara i en affär och det gick förvånansvärt bra. Fick pengar tillbaka och hittade en ny grej som vi kanske ska köpa. Sen så åkte jag hem och mamma till jobbet. Gick till apoteket och hämtade ut min medicin och kom hem igen. Fick ett meddelande från Amanda och Londons kollektivstrafiks-biljetter/-kort verkar fungera precis som Gbg:s nya gör. Med kort som man laddar på med pengar och "touch:ar" mot läsare. Bra, bra ^^ Då är jag förberedd :p

Av Maria - 19 augusti 2007 22:26

En ganska bra film enligt mitt tycke, såg den med mamma och syrran och sen var vi på McDonald's. En trevlig kväll. Ett enda litet missöde och det var när vi vöntade på vagnen på järntorget och vem är inte där än Daniel! Mitt nyårshångel 2005/06! Liksom "aaah!! jag vill gömma mig!!" och vad gör han inte om annat än hejar på mig!? Min mamma ville veta vem det var och jag blev typ nervösfnittrig och hon fattade ju att han var något mer än en gammal vän.

Av Maria - 19 augusti 2007 12:38

Det är lite svårt att få ihop budgeten när man inte vet vad saker och ting kostar. Även om jag kan kolla upp vissa grejer på internet så är det svårt att avgöra hur mycket man kan ge för saker och ting. Men, men det ska nog gå. Har i alla fall gjort klart mina kör-uppgifter. Imorgon ska jag köra för första gången ^^

Av Maria - 19 augusti 2007 10:41

Dags att lära sig :p Är en stor flicka nu så jag måste se till att få det att funka där borta i London. Ska göra upp en budget och sen ska jag göra lite uppgifter inför min första körlektion. Ska redovisa min budget här för er sen. Ska prova att göra en excell-kalkyl av den också ^^

Av Maria - 18 augusti 2007 21:44

Jag vill till något ställe där jag känner mig riktigt hemma, för det gör jag inte mellan dessa fyra väggar. Nu är det bråk igen, speciellt om den där satans GPS:en. Jag avskyr den!!

Ovido - Quiz & Flashcards