Alla inlägg under augusti 2007

Av Maria - 4 augusti 2007 12:15

Snart har halva dagen flutit förbi och jag har fortfarande inte gjort något av större värde. Fast det är lördag så det kanske ska vara så?! I vilket fall som helst så har jag blivit utmanad, jag ska ta itu med utamaningen och publicera den här. Ska bara tänka lite på saken :)Nu ska jag räkna mina sparade pengar, har länge sparat all växel jag fått i en gammal sparbössa och när jag fått tillräckligt så ska jag växla pengarna till sedlar och sätta in två tredjedelar på ett sparkonto/sparfond. Smart idé, va?

Av Maria - 3 augusti 2007 18:05

Nu ska jag skapa en ny sim :) Jag älskar att spela The Sims! Älskar att ha den där kontrollen och allt det där! Skriver mer sen om det!Var i affären och köpte fiskolja och så slank jag in på pressbyrån och köpte en ny Marie Clarie-tidning. UK-version of course :) Ska bli trevlig läsning!

Av Maria - 3 augusti 2007 15:02

Jag har länge haft komplex över mina "ridbyxlår" och min päronformade figur. Hur jag än gjort och hur smal jag än varit så har ingenting fungerat. "Självklart!" tänker ni, för jag vet att det inte går att punktförbränna fett och att man är född med en viss figur, bla bla bla. Men härom dagen så läste jag en artikel, publicerad i det senaste numret av iForm. Den handlade om de två vanligaste kroppsformerna - äpple och päron. Det är mycket hälsosammare att vara ett päron än ett äpple iofs, men jag ser väldigt oproportionerlig ut (enligt mitt egna huvud) och där stod det att forskarna har kommit fram till att om man äter fiskolja så bränner man mer fett på rumpa, lår och höft! Värt att prova, samtidigt som jag tränar? SJÄLVKLART! Så nu ska jag till hälsokosten och köpa fiskolja (jag äter fet fisk också väldigt ofta) :D

Av Maria - 2 augusti 2007 21:31

Nu är jag tillbaka på riktigt, internet fungerar som det ska igen :D



Nu har jag kommit till en punkt där jag verkligen inser att "nu jävlar anamma" så tar jag tag i detta! Ska göra lite delmål för mig själv och så :) 


Veckans mål (v.32):

- Inget godis eller andra sötsaker, inte ens sötade med sötningsmedel


- Ta tag i blodsockrena och träningen på riktigt


- Börja planera inför avresan till London (skriva upp en lista på allt som ska med m.m.) 


Ovido - Quiz & Flashcards